My first days in Finland - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van Lieke Leijsten - WaarBenJij.nu My first days in Finland - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van Lieke Leijsten - WaarBenJij.nu

My first days in Finland

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 Augustus 2014 | Finland, Vuokatti

Afgelopen maandag was het dan zover, Marissa en ik vertrokken samen naar Finland voor 2 1/2 maandjes.

Na een lange reis waren we dan om 2 uur aangekomen in vuokatti.
Onze stagebegeleider heeft ons daar vervolgens opgehaald, en ons naar het bedrijf gebracht zodat we al even kennis konden maken met de husky's.

Ik heb nu al twee dagen gewerkt bij de husky's, en tot zover is het super leuk. De husky's zijn echt prachtige, lieve en ondeugende hondjes.

Vandaag hebben we ook even met de jongere honden getraind.
De jongere hondjes zitten vol energie en alles wat om ons heen staat is veel interessanter dan de training. Toch als je snoepjes hebt, kom je al heel ver ;)

Ons huisje is zeker weten meer dan prima. het is ruim, en je kunt er fatsoenlijk je dingen in kwijt. hier kunnen wij het wel 11 weken uithouden.

Helaas zijn de winkels wel wat verder weg, en hebben we nog geen fietsen kunnen regelen. Maar dit komt zeker nog in orde.
Gelukkig is er wel een supermarkt dichtbij, en kunnen we dus ons eten halen wanneer we zin hebben.

Ik hoop dat het alleen nog maar leuker wordt na mate het kouder gaat worden. Het is namelijk erg rustig nu op het bedrijf, en dus zijn er soms wast verveel momenten. Dus ik hoop dat we snel kunnen gaan trainen met de sleeën.

liefs,
Lieke

• 31 Augustus 2014 - 13:38

Jan En Lea:

Hoi Lieke,

We lezen dat het huis je prima bevalt en dat het leuk werken is met de jonge honden. Als ik het goed lees verlang je al naar de sneeuw zodat je er met de slee + hond er op uit kunt gaan. Als je de sneeuw dan maar niet verder laat komen dan de grens van Finland is het mij goed. We hopen dat je het leuk zult blijven vinden en we wensen je alvast een fijne verjaardag a.s. dinsdag. Je kado hou je te goed tot na je stage. groetjes Jan en Lea.